حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
چرا جوانان واکسن کرونا نمی‌زنند!
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۴۴
شناسه : 4083
بازدید 207
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چرا جوانان واکسن کرونا نمی‌زنند! انتقاد شدید محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از عدم استقبال و توجه جوانان به تزریق واکسن کرونا
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

چرا جوانان واکسن کرونا نمی‌زنند!

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تأمین مناسب واکسن در استان گفت : در حال حاضر با پیگیری‌های خوب دولت محموله‌های بسیاری از واکسن وارد کشور شده و کمبودی در این زمینه نداریم اما چرا جوانان واکسن کرونا نمی‌زنند! نیز جالب اما خطرناک است.

محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از طرفی برخی مراکز دو شیفته شده و حتی ظرفیت سه شیفته کردن مراکز هم وجود دارد و می‌توانیم با سرعت بسیار کار واکسیناسیون را پیش ببریم.

سه شیفته شدن مراکز واکسیناسیون

مرادی افزود: با توجه به تعداد مراکز موجود و دو شیفته شدن کار در برخی مراکز در حال حاضر ظرفیت تزریق روزانه ۷۰ هزار دوز واکسن وجود دارد و حتی می‌توانیم با سه شیفته کردن فعالیت مراکز این میزان را به تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن افزایش دهیم.

عدم استقبال جوانان کرمانشاه از واکسن کرونا

او افزود: این آمادگی و امکانات در حالی است که متأسفانه استقبالی که باید از واکسیناسیون صورت نمی‌گیرد و دراین‌بین جوانان بیش از همه از تزریق واکسن امتناع می‌کنند.

عدم توجه شایعات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تا همین چند هفته پیش که کمبود واکسن داشتیم بسیاری در فضای مجازی و… سروصدا به پا کردند که جان مردم درخطر است و چرا واکسن نیست و الان که با تلاش مسئولان کشوری واکسن در حجم زیادی واردشده متأسفانه شایعات بسیاری در فضای مجازی به راه انداخته‌اند تا مانع انجام روند واکسیناسیون شوند که نیاید به شایعات گوش داد.

۲۸ درصد جوانان کرمانشاه واکسن کرونا زده اند

مرادی با ابراز نارضایتی از روند واکسیناسیون در میان جوانان، گفت: درصد واکسیناسیون در رده‌های سنی بالاتر مطلوب است، اما در رده‌های سنی ۳۰ تا ۴۵ سال وضعیت اصلاً خوب نیست و در حال حاضر تنها ۲۸ درصد افراد ۳۰ تا ۳۵ سال واکسن زده‌اند.

جوانان بیشتر از همه در معرض خطر کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این درصد پایین واکسیناسیون در میان جوانان در حالی است که این افراد بیشتر در جامعه تردد داشته و بیشتر از همه در معرض خطر هستند. هم‌اکنون بیش از ۴۵ درصد جمعیت هدف استان دوز اول را تزریق کرده و تنها ۲۳.۹ درصد جمعیت هدف هر دو دوز را تزریق کرده‌اند که این آمار پایین است و باید به‌سرعت افزایش یابد.

برای جلوگیری از موج ششم کرونا باید همه واکسینه شوند

او ادامه داد: این آمار پایین واکسیناسیون در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌احتمال‌زیاد موج ششم کرونا را در آبان ماه خواهیم داشت و نیاز است مردم از همین حالا با انجام واکسیناسیون برای مقابله با این موج آماده شوند. اگر روند واکسیناسیون سرعت نگیرد، قطعاً در پاییز و زمستان و با رسیدن موج جدید کرونا دچار مشکل خواهیم شد.

واکسن کرونا تاثیر زیادی بر کاهش مرگ و میر دارد

مرادی گفت: واکسن کرونا تأثیر بسیاری بر کاهش آمار مرگ‌ومیر و شدت بیماری دارد و نیاز است برای پایین آوردن آمار فوتی‌ها و بستری‌های کرونا واکسیناسیون تمام جمعیت هدف انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا ۱۵ شهریورماه به لحاظ واکسیناسیون گروه‌های هدف بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم و کهکیلویه و بویراحمد که جمعیت کمی دارند رتبه سوم را در کشور داریم و در میان کلان‌شهرها به لحاظ سرعت واکسیناسیون اول هستیم، اما متأسفانه عدم استقبال مطلوب جوانان در چند روز اخیر می‌تواند استان را در این امر عقب بیندازد. / خبرگزاری برنا

اخبار مرتبط

بسیج ملی واکسیناسیون مانع پیک ششم کرونا است

سمن ها و مساجد پیشرو در مقابله با کرونا

کنترل کرونا با علم جغرافیا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.