حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
پیگیری مشکلات ورزشی جوانان
۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
شناسه : 3232
بازدید 455
3
رئیس کمیسیون ورزش اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مجمع جوانان پیگیری مشکلات ورزشی جوانان توسط مهدی رحیمی نژاد رئیس کمیسیون ورزش اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مجمع جوانان و جلسه با مسئولان مختلف کشور
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

پیگیری مشکلات ورزشی جوانان

نشست رئیس کمیسیون ورزش اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مجمع جوانان با مسئولین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای پیگیری مشکلات ورزشی جوانان انجام شد.

مطالبات مربوط به قهرمانان و مربیان ملی حوزه دانشجویی

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان، مهدی رحیمی نژاد رئیس کمیسیون ورزش اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مجمع جوانان در این نشست با رضا فتحی مدیر رسانه و ارتباطات آن سازمان با بیان ۱۳ مورد از مشکلات و مطالبات مربوط به قهرمانان و مربیان ملی حوزه دانشجویی به بحث و گفتگو پرداخت.

نشست رئیس کمیسیون ورزش اوقات فراغت و نشاط اجتماعی مجمع جوانان با مسئولین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

استفاده از کارشناسان نخبه و برجسته

رحیمی نژاد با بیان اینکه ورزش حرفه ای برگرفته از دانش و تجربه و علم و زندگی حرفه ای مکمل هم دانست و افزود در حال حاضر مهمترین عامل پیشرفت حرفه ای ورزش در سطح عالی استفاده از کارشناسان نخبه و برجسته در کلاس های آموزشی پایه تا بزرگسال می باشد.

استفاده از فضای دانشگاهی در توسعه ورزش

ما در کشور از ظرفیت مرکز پژوهشها غافل شدیم و از این منبع عالی در جهت توسعه کلاسیک و به روز علم ورزش دنیا بهره نبردیم، فضای دانشگاه ها فضای پژوهشی است و باید نخبگان ملی و دانشگاهی از این فضا استفاده کنند.

کمبود بودجه

متاسفانه ورزش ما به دلیل اختصاص بودجه کم در دولت های قبلی دارای محدودیت های فراوانی بوده و شاهد هستیم که توان اردوهای تیم های ملی جهت تمرین دراز مدت و حتی برنامه ریزی بی معناست.

استقبال از طرح ها و همکاری و همیاری با نخبگان ملی ورزش

در این نشست فتحی مدیر رسانه و ارتباطات مرکز پژوهشها با استقبال از طرح ها و همکاری و همیاری با نخبگان ملی ورزش آن مرکز اشاره کرد و آمادگی خود را جهت برگزاری کارگاه های آموزشی پژوهشی آموزشی سمینارها بطور مشترک بیان داشت.

جوانان نخبه دارای ایده ها خلاقیت هاو انگیزه های بالایی هستند

فتحی گفت: علم باید به ورزش تزریق شود و سیاست اصلی مرکز پژوهش کمک به ورزش کشور است، جوانان نخبه دارای ایده ها خلاقیت ها و انگیزه های بالایی هستند و ما از کمک به این قشر اندکی دریغ نخواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه با وجود کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها استخرها پارک ها نگرانی هایی والدین نیازهای ویژه افراد کم توان ذهنی مشکلات حرکتی سالمندان دغدغه های این روزهای کشور در جامعه می باشد.

پیگیری مشکلات ورزشی جوانان

در ادامه رحیمی نژاد با بررسی مطالبات جامعه ورزش از وزارت علوم از جمله اختصاص سهمیه ورودی دانشگاه ها و مراکز عالی برای قهرمانان جهانی و المپیک تخفیف شهریه ویژه قهرمانان ملی در دبیرستان ها و دانشگاه ها، بهره مندی بهینه از امکانات علمی و ورزشی مرکز پژوهشها_ تشکیل کارگروه اوقات فراغت و نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان و استفاده از اساتید و کارشناسان زبده مرکز پژوهشها، تخفیف استفاده از مجموعه های ورزشی تفریحی و استخرها جهت ملی پوشان و مربیان دارای مقام آسیایی جهانی و المیپک و … از مدیر رسانه و ارتباطات مرکز پژوهشها خواست تا پیگیر این مطالبات باشد.

در پایان مقرر شد جاسه ای در ۲۶ تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی با حضور هیات رئیسه کمیسیون نخبگان ملی با مسئولین ارشد مرکز پژوهشها گذاشته شود.

اخبار مرتبط

جلسه تخصصی جوانان با دبیر فراکسیون ورزش مجلس

حمایت از نخبگان و ورزشکاران جوان

بودجه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.