حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
همایش روز جوان در شیراز
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۱
شناسه : 7318
بازدید 423
3
وزیر ورزش و جوانان

گرامیداشت روز جوان رسمیت دادن به جایگاه جوانان است و جوانان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده کنند بلکه باید آغاز یک سال پویایی، تلاش و موفقیت باشد.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان
پ
پ

همایش روز جوان در شیراز

وزیر ورزش و جوانان در همایش روز جوان در شیراز، با بیان اینکه گرامیداشت روز جوان رسمیت دادن به جایگاه جوانان است، گفت: جوانان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده کنند بلکه باید آغاز یک سال پویایی، تلاش و موفقیت باشد.

مدیران جوان در فارس

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، سید حمید سجادی در همایش روز جوان در شهر شیراز، ضمن تبریک ایام نیمه شعبان، گفت: استان فارس در میهمان‌نوازی بسیار شهره است به‌ویژه پس از واقعه سیل، اقدامات حمایت‌گرانه مردم شیراز از مسافران به این صفت، جلوه‌ی ویژه‌ای بخشید. وی ادامه داد: مدیران جوان در فارس خیلی به چشم می‌آیند، استاندار فارس هم جوان یاور و هم جوان باور هستند زیرا جوان‌ترین مدیرکل استان فارس، مدیرکل ورزش و جوانان است.

سید حمید سجادی

نگاه ویژه رئیس‌جمهور به جوانان

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به نگاه ویژه رئیس‌جمهور به مقوله جوانان اظهار داشت: بعد از نه سال شورای عالی جوانان روز گذشته برگزار و اقدامات خوبی انجام شد و آیت‌الله رئیسی به‌صورت جدی حامی جوانان است.

بیانیه‌ی گام دوم تفسیر و تحلیل دارد

وی در ادامه به بیانیه گام دوم را موردتوجه قرارداد و گفت: بیانیه‌ی گام دوم تفسیر و تحلیل دارد، من شخصاً از ابعاد مختلف همانند یک معلم، بیانیه گام دوم را مطالعه کردم و با خود گفتم من به‌عنوان خادم ورزش و جوانان، در اجرای بیانیه گام دوم کجای کار هستم؟ کاستی‌هایم کجاست و کدام بخش را باید تقویت کنم؟

دکتر سید حمید سجادی تأکید کرد: همه ما باید به‌عنوان مسئول قدردان گام دوم باشیم و برنامه‌ریز در مسیر اجرای آن حرکت کنیم، زیرا بیانیه گام دوم تفسیر دارد و به عمق جان می‌نشیند.

توجه به تعلیم و تربیت

وی با اشاره به اصول اربعه ورزش، مقوله تعلیم و تربیت در این حوزه را موردتوجه قرارداد و گفت: در سال ۱۳۸۳ طرح جامع ورزش کشور تدوین شد که بر اساس آن چهار ضلع ورزش تحت عنوان همگانی، تعلیم و تربیت، قهرمانی و حرفه‌ای، تدوین و اجرا شد و بر همین مبنا چارت سازمانی تربیت‌بدنی وقت تغییر پیدا کرد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: تعلیم و تربیت در ورزش هم نفوذ پیداکرده است و خود این حوزه اصولی چون سندیت، حریت، اجتماع و تفرد را دارد که لازمه رشد در جامعه است.

هفته جوان رسمیت دادن به جایگاه جوانان است

وی با طرح این سؤال که چرا میلادها، روز بسیج، روز طبیعت و انواع مناسبت‌ها داریم، اذعان داشت: این نیاز است که سندیت به کارها دهیم و گرامی داشت هفته جوان نیز، رسمیت دادن به جایگاه جوان است. وظیفه‌داریم برای پاسداشت روز و هفته جوان در خدمت شما با برنامه‌های ویژه حضورداشته‌اشیم و قدردان تلاش‌هایتان باشیم.

هفته جوان آغاز یک سال پویایی و تلاش باشد

دکتر سجادی افزود: امیدوارم این هفته برای جوانان کشورمان، آغاز یک سال پویایی، تلاش و موفقیت باشد و نباید به یک هفته بسنده نکنیم.

ورزش زورخانه‌ای با نام علی‌اکبر پیوند خورده است

وزیر ورزش و جوانان در بخشی از سخنانش توضیحاتی را در خصوص ورزش زورخانه‌ای ارائه کرد و افزود: در ورزش ریشه‌دار ایرانی یک حرکت به‌طور سمبولیک با نام حضرت علی‌اکبر (ع)، پیوند خورده است. حرکت چرخ به معنای به میدان رفتن است که اگر دیده باشید، جوانی که می‌خواهد این حرکت را اجرا کند، باید از بزرگان رخصت بطلبد. حضرت علی‌اکبر (ع) نیز هنگام میدان رفتن چندین بار نزد حضرت سیدالشهدا رفتند و از ایشان رخصت طلبیدند. اینکه یک‌رشته ورزشی با شریعت و آیین و مذهب ما پیوند دارد باعث افتخار است.

توسعه ورزش زورخانه‌ای

دکتر سجادی با تأکید بر توسعه ورزش زورخانه‌ای اظهار داشت: در این رشته، آموزه‌های اخلاقی بسیاری وجود دارد ازجمله افتادگی به همین دلیل درب زورخانه‌ها کوتاه ساخته می‌شود تا ورزشکار با سری خمیده وارد آن مکان شود که باید در جامعه گسترش یابد. از جوان امروزی بسیار توقع داریم و یکی از آن‌ها تواضع و افتادگی است که از اصول سلوک پهلوانی و جوانمردی است و امیدواریم جوانان عزیز کشورمان در این مسیر گام بردارند.

اخبار مرتبط

برنامه‌های هفته جوان در نظرآباد

برنامه‌های هفته جوان در استان گلستان

تجلیل از جوانان برتر و موفق البرز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.