حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
مهمترین مطالبات سمن های جوانان کردستان از استاندار
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
شناسه : 7362
بازدید 334
0
رئیس مجمع جوانان استان کردستان جمعی از نخبگان اجتماعی جوان و اعضای سمن های جوانان کردستان در دیدار با استاندار مطالبات و دغدغه‌های خود را در میان گذاشتند.
ارسال توسط : نویسنده : نامدار حیدریان منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

مهمترین مطالبات سمن های جوانان کردستان از استاندار

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان از کردستان؛ یاسین شریعتی رئیس مجمع جوانان استان کردستان در نشست هم‌اندیشی نخبگان اجتماعی جوان و جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان استان با دکتر زارعی کوشا، مهمترین مطالبات سمن های جوانان کردستان از استاندار را بیان کرد.

مطالبات سمن های کردستان از استاندار

این مطالبات برای اخذ دستور در قالب نامه ای به استاندار کردستان تقدیم شد که نسخه ای از آن به خبرگزاری برنا و پایگاه خبری سمن جوانان نیز ارسال گردیده که در ادامه از حضورتان می گذرد.

۱: نظر به اخذ مصوبه راه اندازی «دبیرخانه ملی توانمندسازی فرهنگی، هنری جوانان ایران» در شهر سنندج به واسطه ظرفیت‌های بالای ملی و جهانی در این حوزه و اثرگذاری آن در ایجاد اشتغال و رونق بازار هنر و نیز تامین فضای مورد نیاز و امکانات حداقلی برای آن، اعلام آمادگی استاندار محترم خطاب به وزیر ورزش و جوانان می تواند زمینه تامین اعتبار و شروع به کار این دبیرخانه را با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی فراهم کند.

۲: با توجه به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان به عنوان وسیع ترین اثر ثبت جهانی شده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، طرح ایجاد کمپ گردشگری جوانان ایران در منطقه هورامان در نشستی با حضور جناب آقای مهندس ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شده و مورد موافقت ایشان قرار گرفت. جانمایی زمین و تسهیل روند اداری احداث این فضا می تواند به تقویت حوزه گردشگری کردستان و نیز ایجاد فضایی برای رسیدن به هدفگذاری «کردستان، نماد وحدت جهان اسلام» کمک کند.

۳: با توجه به نظر مثبت مدیرکل محترم ورزش و جوانان کردستان برای اختصاص ساختمان سابق سازمان ملی جوانان به عنوان خانه جوان سنندج و تنها خانه جوان استان، پیگیری این مهم نیز می تواند زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان این دیار را فراهم کند.

۴:‌ سنندج تنها مرکز استان در کشور بوده که فاقد فرهنگسرا و مراکز فرهنگی هنری در حوزه مدیریت شهری است، این کمبود فضا به واقع یکی از مشکلات فعالین اجتماعی و مدنی و خصوصا جوانان است که حل آن جهشی در پویایی فرهنگی کردستان خواهد بود.

۵:‌ در اواخر دولت قبل و در نشست شورای برنامه ریزی استان، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای کمک به حوزه جوانان کردستان مصوب شد، که تخصیص واقعی آن جهشی در رفع کاستی های این حوزه است و پیگیری شخص استاندار محترم را می طلبد.

۶: با توجه به آنکه حضور مشاورین جوان بستری برای حرکت در مسیر جهاد تبیین و سیاست های دولت مردمی در گام دوم انقلاب است، دستور به انجام این مهم در سطح استانداری و فرمانداری ها می تواند امیدآفرین و اثربخش باشد.

۷: راه اندازی حلقه مشاورین جوان استاندار و در سطح شهرستان ها در فرمانداری

۸: تامین اعتبار تدوین سند چشم انداز مشارکت های اجتماعی جوانان کردستان

۹: دستور برای همکاری و همراهی اداره کل امور اجتماعی استانداری برای تسهیل روند ثبت سمن های جوانان

۱۰:‌ معرفی جوانان نخبه، متعهد و متخصص کردستانی برای شرکت در دوره های توانمندسازی در سطح ملی

۱۱: ارزیابی عملکرد مدیران و فرمانداران بر حسب گزارش عملکرد حرکت در مسیر تحقق گام دوم انقلاب و جوانگرایی

۱۲:‌ عضویت یکی از نمایندگان سمن های جوانان استان در جلسات شورای برنامه ریزی استان

۱۳:‌ راه اندازی و استقرار میز جوانان در استانداری کردستان

۱۴:‌ معرفی ظرفیت سمن های پژوهشی حوزه جوانان برای همکاری ادارات استان در انجام پروژه های مطالعاتی

۱۵:‌ واگذاری اماکن ورزشی به سمن های ورزشی

اخبار مرتبط

اهدای نشان یار جوانان به استاندار کردستان

ایجاد قرارگاه مرکزی مطالبات جوانان

توصیه‌های رهبری به جوانان در مطالبه گری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.