حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
مراسم جشن نیمه شعبان در اردبیل
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
شناسه : 7350
بازدید 425
5
حامد سید محسنی

شب نیمه شعبان یادآور میلاد آخرین حجت الهی، منجی عالم بشریت، حضرت بقیة‌الله ‌الاعظم (عج) و با فضیلت‌ترین شب پس از لیله‌القدر و از اهمیت و قداست ویژه‌ای برخوردار و دارای فضیلتی بس عظیم است.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

مراسم جشن نیمه شعبان در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری سمن مراسم جشن نیمه شعبان در اردبیل به مناسبت سالروز تولد امام دوازدهم شیعیان، امام زمان (عج) در پایگاه مقاومت ۲۲ بهمن محله باغمیشه برگزار شد.

نیمه شعبان شب تقرب به خدا و استجابت دعاست

حامد سید محسنی معاون فرهنگی و سیاسی این پایگاه اشاره‌ای به نیمه شعبان کرد و گفت: شب نیمه شعبان یادآور میلاد آخرین حجت الهی، منجی عالم بشریت، حضرت بقیة‌الله ‌الاعظم (عج) و با فضیلت‌ترین شب پس از لیله‌القدر و از اهمیت و قداست ویژه‌ای برخوردار و دارای فضیلتی بس عظیم است، شب تقرب به خدا و استجابت دعا و فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بهتر و بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

سیدمحسنی اظهار داشت: یکی از اعتقادات شیعیان این است که خداوند متعال در این شب به تعداد موهای حیوانات بندگانش را از آتش جهنم آزاد می‌کند و در اهمیت این روز از امام رضا (ع) آمده که امیرالمومنان (ع) سه شب از جمله شب بیست و سوم ماه رمضان، عید فطر و نیمه شعبان را نمی‌خوابید چراکه در این شب‌ها روزی‌ها، اجل‌ها و آنچه در طول سال اتفاق می‌افتد تقسیم می‌شود.

نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی

وی در آخر سخنانشان گفت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا شرایط برگزاری برنامه‌های ما نسبت به سالیان گذشته کاملاً متفاوت شده است و نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم می‌خورد.

حاج علی کامرانی مسئول عقیدتی و سیاسی این پایگاه در مورد مراسمات نیمه شعبان ایران اشاره‌ای کرد و گفت: برگزاری جشن نیمه‌شعبان در کشور ما نسبت به سایر کشورها باشکوه‌تر و پررونق‌تر بوده به‌طوری‌که مردم و دولت با همکاری و همدلی یکدیگر به زیباسازی شهر و جشن و سرور می‌پردازند، با فرارسیدن میلاد باسعادت امام زمان (ع) عالم بشریت غرق در شادی و امید می‌شود و همه برای گرامیداشت این روز در جنب‌وجوش هستند.

وی فرمود: شیعیان به مناسبت اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان با پخش نذورات خود و به همراه چراغانی و آذین‌بندی شهر به جشن و سرور می‌پردازند مساجد هم در این راستا برنامه‌هایی از جمله مولودی‌خوانی، سخنرانی، پذیرایی و سایر برنامه‌ها در این زمینه‌دارند.

کامرانی در آخر اظهار داشت: از جنابان آقای پویا محرابیان قاری کشوری قرآن کریم و سخنران حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا آذروش و مولودی‌خوانی علی نجارباشی و از همه‌ی همکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

اخبار مرتبط

تبیین و تشریح گفتمان غیبت امام زمان

جوانان پای مکتب امام رضا و امام حسین ایستاده‌اند

موکب محبین رضا به مناسبت شهادت امام رضا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.