حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
فناوری هسته‌ای ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
شناسه : 7657
بازدید 418
11
سیده خمساء اسبقیان

شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید را پرورش دهید، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید و این نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد شماست.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

فناوری هسته‌ای ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی

روز ملی فناوری هسته‌ای نماد عزت، اقتدار و استقلال علمی ایران است. ۲۰‌ام فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان و جوانان ایران اسلامی در اثبات توانمندی و استقلال علمی کشور برای حرکت در مسیر رشد علمی و بومی‌سازی صنعت انرژی هسته‌ای است و رسیدن به این مرحله از دانش روز باوجود محاصره‌ی شدید اقتصادی از سوی غرب نمایانگر عزت و اقتدار ایران اسلامی و اراده‌ی ملت همیشه سربلند ایران و تکیه به توان داخلی برای فتح قله‌های علمی و رسیدن به استقلال است. فناوری هسته‌ای ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین

در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده، استفاده از دستاوردهای انرژی هسته‌ای با کمک و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مصارف صلح‌آمیز آن در عرصه‌ی صنعت کشاورزی، سلامت و داروسازی در راستای افزایش و کیفی سازی تولید و ایجاد اشتغال، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. دانشمندان جوان ایران‌زمین ثابت کرده‌اند که ایرانی می‌تواند و با هوش و ذکاوت بالای خود بار دیگر گامی بلند در عرصه‌های علمی و فناوری برداشته و دانش هسته‌ای را برای ایران و ایرانی بومی کند و کشور سربلندمان اکنون آمادگی انتقال این دانش صلح‌آمیز را به کشورهای آزاد سراسر جهان دارد.

جوانان ایران ثابت کردند که ایرانی می‌تواند

و ما باید به خود ببالیم که با اقتدار و سرافرازانه در مقابل آزمون سخت دانش روز، راست‌قامت ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و جوانان متفکر ایران‌زمین ثابت کردند که ایرانی می‌تواند و به اثبات رساندند که فرزندان خلف و شایسته‌ی نسل گذشته و پرافتخار هسته‌ای ما از نسل رهبران نهضت تنباکو هستند که قانون کاپیتولاسیون را لغو و انقلاب مشروطه را پایه‌ریزی کردند و صنعت نفت را برای ایران با ملی کردن جاودانه نمودند. ما در دامان پاک کشوری تربیت‌یافته‌ایم که جوانان ماندگار بی‌شماری را در همین دامان پاک خود پرورانده و خواهد پروراند.

جوانان ما تربیت‌یافته مکتب عاشورایی امام حسین هستند

جوانان ما تربیت‌یافته مکتب عاشورایی امام حسین و مکتب خلف صالحش امام خمینی عزیز و پیرو واقعی رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای و از نسل شهیدان پرافتخار، سردار سلیمانی، دکتر فخری زاده و شهدای عزیز هسته‌ای هستند و بی‌شک راه آنان با اقتدار کامل و تا رسیدن به هدف متعالی و شکست کامل استکبار جهانی و انقلاب مهدوی ادامه خواهد یافت و بی‌شک در زمره‌ی یاران امام زمان عزیزمان، حضرت مهدی (عج) قرار خواهند گرفت. ما از نسل پدران و مادرانی هستیم که روزی در مقابل ظلم ستم‌شاهی همه باهم در کنار هم شعار مرگ بر استکبار و مرگ بر شاه ظالم را سر دادند و جرثومه‌ی فساد را از کشور بیرون کردند و ۸ سال با اقتدار برای دفاع از خاک میهن اسلامی ایران عزیز سینه ستبر کرده و دفاع کردند و امروز با توکل بر خدا و بهره‌مندی از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا در میان امواج سهمناک، راست‌قامت ایستاده و با تاسی به فرمایشات آیت‌الله شهید دکتر بهشتی، آن یار دیرینه امام که چه زیبا فرمودند: ما راست‌قامتان تاریخ، جاودانه‌ی تاریخ خواهیم ماند؛ همچنان راست‌قامتان تاریخ هستیم و خواهیم بود.

ایران و ایرانی، مقتدر و سربلند و توانمند ایستاده

بی‌شک، این اقتدار و این مقاومت و ایستادگی در ویترین پرافتخار تاریخ ایران عزیز و انقلاب اسلامی خواهد ماند و اگر روزی جوانان ما تاریخ ایران را ورق بزنند، به جوانان دیروزی خواهند بالید؛ همان‌گونه که ما از جوانان عزیز دیروزی خود به نیکی و سرافرازی و سربلندی یاد می‌کنیم و افتخار می‌کنیم و همواره باید این جمله را تکرار کنیم که ایران و ایرانی، مقتدر و سربلند و توانمند ایستاده و خواهد ایستاد.

جوانان محور حرکت در بیانیه گام دوم انقلاب هستند

امروز در بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری به‌عنوان یک منشور حکومتی تبیین کردند و جوانان را محور تحقق نظام پیشرفت اسلامی عنوان نمودند، حضرت آقا می‌فرمایند که راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد به‌دشواری گذشته‌ها نیست، باید باهمت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند. نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار ببندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.

جوانان ایران قدر خود را بدانید

حضرت آقا در ادامه می‌فرمایند: دنیا به جوان ایرانی، پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می‌نگرد. قدر خود را بدانید و با قوت خداداد به‌سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید. حضرت آقا در توصیه‌های اساسی خود، باز جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و می‌فرمایند اکنون به شما فرزندان عزیزم در مورد چند سرفصل اساسی توصیه‌هایی می‌کنم. علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی؛ ایشان می‌فرمایند: نخستین توصیه‌ی من، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است و بدون این کلید اساسی همه‌ی قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی است.

جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره‌ی تبلیغاتی دشمن باشند

حضرت آقا در دنباله‌ی توصیه‌های اساسی، سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن را فعال‌ترین برنامه‌ی آنان برای مایوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده عنوان می‌کنند و می‌فرمایند: خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است و البته دنباله‌های آن در داخل کشور که قابل مشاهده‌اند و با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن هستند را مورد تاکید قرار می‌دهند و می‌فرمایند: شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید را پرورش دهید، ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید و تاکید می‌کنند این نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد شماست.

سیده خمساء اسبقیان پژوهشگر و فعال علمی

سیده خمساء اسبقیان

 

اخبار مرتبط

نخبگان جوان موتور محرک پیشرفت پرشتاب ایران

نخبه پروری و توجه به جوانان رکن حکمرانی اسلامی

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “فناوری هسته‌ای ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی”
  1. سلام و درود
    بر استاد اسبقیان بابت ارائه مطالب بسیار ارزشمند و بحقی که اشاره کرند. واقعا این جمله
    ما از نسل رهبران نهضت تنباکو هستند که قانون کاپیتولاسیون را “لغو و انقلاب مشروطه را پایه‌ریزی کردند و صنعت نفت را برای ایران با ملی کردن جاودانه نمودند.” بسیار تاثیر گذار بود.
    درود بر شما👌👌👌👏👏👏

    پاسخ
    • سلام و درود بر شما آقای یزدانی
      پایگاه خبری سمن جوانان آماده انتشار اخبار و رویدادهای حوزه جوانان و سازمان های مردم نهاد کشور است

      پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.