حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
جوان کارت؛ استفاده جوانان از اماکن ورزشی و تفریحی
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
شناسه : 8553
بازدید 413
8
حجت‌الاسلام مهدی متقی فر

در صورت مصوب شدن این طرح جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند از تسهیلات جوان کارت استفاده کنند.

ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

جوان کارت؛ استفاده جوانان از اماکن ورزشی و تفریحی

نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام مهدی متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه صدور جوان کارت؛ استفاده جوانان از اماکن ورزشی و تفریحی مورد استقبال قرارگرفته و مصوب شد.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، سبک زندگی و ازدواج جوانان

حجت‌الاسلام مهدی متقی فر روز چهارشنبه در حاشیه نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با محوریت اوقات فراغت جوانان و فرزند آوری در استانداری لرستان برگزارشده بود، اظهار کرد: تمام تلاش و قصد ما در وزارت ورزش و جوانان این است که با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم در حوزه اوقات فراغت، سبک زندگی و ازدواج جوانان گام‌های خوبی را برداریم.

حمایت از گروه‌های فعال و جهادی و مردمی در حوزه جمعیت و فرزند آوری

او با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در بحث فرزند آوری و افزایش جمعیت، افزود: بر اساس قانون جوانی جمعیت که سال گذشته توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد تکالیفی بر عهده‌داریم که یکی از مهم‌ترین تکالیف شروع حمایت از گروه‌های فعال و جهادی و مردمی در حوزه جمعیت و فرزند آوری است که در این راستا طی هفته ” جمعیت ” همایشی ملی را جهت استفاده از همه ایده‌ها برگزار کردیم.

فرهنگ‌سازی در بحث جمعیت و فرزند آوری

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در بحث جمعیت و فرزند آوری در سطح جامعه، تصریح کرد: در این زمینه از گروه‌ها، سمن‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد به خاطر اثرگذاری‌شان در جامعه حمایت می‌کنیم.

پاسخگویی به از نیازهای فراغتی جوانان و نوجوانان

در ادامه شهاب مولایی معاون امور جوانان ورزش و جوانان لرستان اظهار کرد: با توجه به کنترل شیوع کرونا در استان و کشور، تعطیلی مراکز آموزشی و همچنین ایجاد ایام فراغت برای خیل عظیمی از افراد جامعه ایجاب می‌کند دستگاه‌های متولی اوقات فراغت برنامه‌ریزی لازم برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای فراغتی جوانان و نوجوانان استان فراهم کنند.

صدور جوان کارت برای جوانان

مولایی با اشاره به دو مصوبه در این جلسه و تأکید بر لزوم پیگیری برای انجام آن‌ها، افزود: بحث راه‌اندازی “اتاقک‌های مهدکودک ” برای استراحت، نگهداری، شیردهی کودکان خردسال در دستگاه‌های اجرایی و همچنین صدور جوان کارت برای جوانان جهت استفاده از اماکن تفریحی و ورزشی است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در صورت مصوب شدن این دو طرح جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند از تسهیلات جوان کارت استفاده کنند.

اخبار مرتبط

حمایت از طرح‌ها و ایده‌های کاربردی سمن‌ها

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.