حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
برگزاری آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی همگانی کانون دلیران تنگستان در روز شعر و ادب فارسی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
شناسه : 11018
بازدید 269
1
کانون دلیران تنگستان ۲۷ شهریور ماه، روز شعر و ادب فارسی آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی همگانی در محل کانون فرهنگی تربیتی دلیران تنگستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : کیانا سپهری منبع : پایگاه خبری سمن جوانان شهرستان تنگستان
پ
پ

برگزاری آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی همگانی کانون دلیران تنگستان در روز شعر و ادب فارسی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سمن جوانان شهرستان تنگستان، کانون فرهنگی تربیتی دلیران تنگستان با همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تنگستان در ۲۷ شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی همگانی در محل کانون فرهنگی تربیتی دلیران تنگستان برگزار کرد‌.

هدف از برگزاری این مسابقه

در ابتدای این مراسم حسام جمالی، مدیر کانون فرهنگی تربیتی دلیران تنگستان ضمن ذکر برنامه های آتی برای انجمن کتابخوانی اشاره کرد: هدف اصلی برگزاری این مسابقه اینگونه بود که علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را در سطح شهرستان شناسایی کنیم.

معرفی کتاب با شیوه های نوین

ابرهیم دهقان دوست معاونت پرورشی آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیر کانون و نویسنده کتاب گفت: بحث کتاب و کتاب خوانی موضوعی هست که خیلی به آن توجه ای نمیشود. ما باید کتاب را با شیوه های نوین به دانش آموزان معرفی کنیم.

شیوه های نوین برگزاری مسابقات

دهقان دوست افزود: شیوه های نوین همین برگزاری مسابقات قصه گویی و خوانش کتاب است. طرح هایی در رابطه با خواندن کتاب، خاطره گویی، خلاصه کتاب و یا تهیه گزارشی از کتاب از سوی آموزش و پرورش اجرا میشود که با روش هایی نوین است و کمک می کند به کتاب و کتابخوانی و همچنین اینکه از شیوه های سنتی فاصله بگیریم.

نگارش کتاب توسط دانش آموزان

وی ادامه داد: باعث خوشحالی و خرسندی ماست که دانش آموزان در سطح شهر اهرم کتابی را نگارش کنند. امیدواریم که با برنامه های منسجمی که از کانون اطلاع داریم به لطف خداوند نسبت به قبل جهش متفاوتی در حوزه کتاب و کتاب خوانی داشته باشیم؛ قطعا که حمایت وپشتیبانی هایی از سوی حوزه پرورشی از کانون خواهد شد.

اهمیت کتاب و کتاب خوانی

علی آرمین نویسنده کتاب گفت: کتاب و کتاب خوانی موضوعی هست که به آن نیاز داریم، کتاب مواردی همچون ادبیات فارسی را به خوبی به دانش آموزان آموزش میدهد و باعث میشود که دایره لغات آنها گسترده تر شود.

ادبیات فارسی زبان مادری ما است

وی افزود: یکی از دلایلی که دانش آموزان باید به خوانش کتاب روی آورند این است که ادبیات فارسی، زبان مادری آنها تقویت میشود و نکته بعد این که در داستان های کتاب حرف های خیلی بزرگی زده میشود که به آنها کمک زیادی میکند.

پیشرفت و آشنایی دانش آموزان با جهان کتاب و کتاب خوانی است

علی آرمین ادامه داد: خواندن کتاب فقط جهت سرگرمی و لذت نیست کتاب یک دیدگاه جدید و یک تجربه جدید به ما آموزش میدهد و مارا با دنیای جدیدی آشنا میکند. یکی از روش ها برای پیشرف دانش آموزان و آشنایی با جهان های دیگر، کتاب و کتابخوانی است.

تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان

در پایان از شرکت کنندگان و برگزیدگان مسابقه کتابخوانی همگانی تقدیر و تشکر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.