حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
ایجاد شبکه انتظار با محوریت موعودگرایی در بین سایر ادیان
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۱۰
شناسه : 2957
بازدید 662
14
امیرمحمد رضایی زارعی ایجاد شبکه انتظار با محوریت موعودگرایی در بین سایر ادیان، عنوان گفت و گویی از امیرمحمد رضایی جوان پژوهشگر حوزه مهدویت از شهر بندرعباس است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

ایجاد شبکه انتظار با محوریت موعودگرایی در بین سایر ادیان

امیرمحمد رضایی زارعی پژوهشگر عرصه مهدویت از بندرعباس در گفت‌وگویی با پایگاه خبری سمن جوانان در رابطه با ایجاد شبکه انتظار با محوریت موعودگرایی در بین سایر ادیان اظهارنظر کرد.

ایجاد شبکه انتظار با محوریت موعودگرایی در بین سایر ادیان

امیرمحمد رضایی زارعی پژوهشگر عرصه مهدویت از بندرعباس بیان کرد: متأسفانه در چند سال گذشته پژوهشگران و محققین حوزه مهدویت و موعودگرایی دیدگاهی محدود نسبت به موضوعات و مباحث مهدویت ارائه می‌کنند که باعث عدم توجه و پرداختن به ابعاد جهانی و بین‌المللی مهدویت می‌شود.

موعودگرایی در تمام ادیان الهی

امیرمحمد رضایی زارعی گفت: موعودگرایی در تمام ادیان الهی و حتی مکاتبی که غیر الهی هستند وجود دارد و همگان مستحضر هستند که در ادیان زرتشت، یهودیت، مسیحیت همچون اسلام این باور وجود دارد که در آخرالزمان فرد صالحی ظهور خواهد کرد و در جهت متلاشی کردن بنیاد ظلم و ستم و نجات بشر قدم برمی‌دارد و در این راه موفق و حکومتی واحد در جهان ایجاد خواهد شد.

موعودگرایی باوری مشترک در ادیان الهی و غیر الهی

رضایی زارعی گفت: یهودیان به مسیحا از نسل اسرائیل و مسیحیان به رجعت و بازگشت حضرت عیسی- علیه‌السلام معتقد هستند و حتی زرتشتیان در انتظار رجعت و بازگشت سوشیانت هستند که نشان‌گر موعودگرایی به‌عنوان باوری مشترک در میان تمام ادیان و مکاتب الهی و غیر الهی هست.

وی در ادامه گفت: وقتی این‌همه تأکیدات و تصریحات صریح در متون دینی و روایی ادیان مختلف برای ظهور موعود در آخرالزمان وجود دارد پس چرا ما از این ظرفیت بالقوه در جهت ایجاد شبکه انتظار در میان سایر ادیان استفاده نکنیم با ایجاد یک گفتمان واحد جهانی برای ظهور موعود مقدس سبب تقریب و یکپارچگی در مسیر ظهور میان ادیان مختلف بشویم.

ضرورت بازتعریف و بررسی عوامل و موانع ظهور

رضایی در انتها گفت: ضرورت بازتعریف مؤلفه‌های ظهور و بررسی مبانی و علل و عوامل غیبت به‌خوبی این فرصت رو برای نظام اسلامی ایجاد خواهد کرد تا با ایجاد شبکه جامع انتظار بین ادیان و مذاهب مختلف فضا و مسیر ظهور را هموارتر کند و آن‌ها را در مسیر ظهور در کنار هم قرار داده و یک قدرت مضاعفی درست کند.

اخبار مرتبط

کلیپ جمعه های انتظار

امیرمحمد مرادی قاری جوان و برتر کشور

جشنواره فرهنگی قرآنی بشارت در نظرآباد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.