به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان استان البرز،
سازمان عمران و باز آفرینی شهری دارای امکانات و استعدادهای فراوان از لحاظ ماشین آلات ، تجهیزات، کارخانه آسفالت و پرسنل متخصص و با تجربه است اما موضوع مدیریت غلط و پرحاشیه به جای مدیریت فنی در این سازمان موجب مشکلات جدی شده است.
قیرزدگی آسفالت
در بخش هایی که اخیرا توسط این سازمان در این چند ماه آسفالت شده است قیر زدگی آسفالت، اجرای شیب عرضی نامناسب، جمع شدگی آسفالت و مواردی از این قبیل بسیار مشاهد می شود.
قیر زدگی آسفالت یعنی آسفالتی که قرار بود ۱۰ سال عمر کند اما ۲ سال را هم نمیبیند! این حجم از اتلاف بیت المال را چه کسی باید پاسخ دهد؟
این روزها بازدیدی از پل سه راه گوهردشت و چهار راه کارخانه قند تا میدان امام حسین داشته باشید، آسفالتی که کمتر از چند ماه از اجرای آن می گذرد؛ بخش های زیاد و قابل توجهی از آن قیر زده شده است که با صدای رسا می گویم این موضوع عین تضیع بیت المال است.
گزارش ها نباید فقط منحصر به تولید کمی آسفالت باشد! باید گفت چه آسفالتی و با چه کیفیتی در حال تولید و اجرا است؟
لکه گیری سنتی آسفالت معابر
ماشین آلات لکه گیری مکانیزه آسفالت که با این شرایط سخت اقتصادی با هزینه های چند ده میلیاردی در سنوات قبل خریداری شده است که امروز به علت مدیریت اشتباه سازمان عمران و نداشتن برنامه برای بهره برداری از این ماشین آلات، در حال فرسوده شدن است!
▫️بهره برداری از این ماشین آلات می تواند شهر را از گیر و دار روش های سنتی و غیر شفاف و غیر اصولی لکهگیری آسفالت رهایی بخشد.
▫️تا کی قرار است به علت سو مدیریت و نبود برنامه مناسب در این سازمان، شهر و مردم هزنیه های گزاف روانی و مالی آن را پرداخت کنند؟
شناخت مشارکتی مسائل حوزه شهری
مسئله سوم سازمان عمران دفاتر تسهیل گری است. این دفاتر فرصت مهم شهرداری در حوزه شناخت مشارکتی مسئله و پذیرش مردمی در پروژههای عمرانی هستند. با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیل گری در یکسال اخیر به شورا ارسال کند.
ثبت دیدگاه