حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
استفاده از ظرفیت جوانان در انتصاب مدیران میانی
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
شناسه : 4011
بازدید 540
7
علیرضا گروسی استفاده از ظرفیت جوانان در انتصاب مدیران میانی؛ جوانگرایی و تزریق روحیه جوانی به بدنه مدیریتی کشور بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

استفاده از ظرفیت جوانان در انتصاب مدیران میانی

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و در اختیار گرفتن سکان هدایت قوه مجریه توسط سید ابراهیم رئیسی، جوانان کشور بیشتر از قبل به آینده این کشور و سروسامان دادن به مشکلات مملکت امیدوار شدند. استفاده از ظرفیت جوانان در انتصاب مدیران میانی از سوی رئیس جمهور محترم باید پیگیری و نهادینه شود.

گام دوم انقلاب و جوانگرایی

پس از ابلاغ بیانیه گام دوم توسط  مقام معظم رهبری، لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های جوانان و میدان به ایشان در عرصه‌های مختلف ضرورت یافت. گام دوم انقلاب طلیعه ای برای ظهور مدیران جدید در بدنه کشور و تربیت مدیران جوان می باشد.

توجه ویژه‌ به مدیران جوان و جوانان موفق

پس از معرفی وزرای پیشنهادی و تشکیل کابینه توسط آیت‌الله رئیسی، حال نوبت به انتصاب مدیران میانی و منطقه‌ای رسیده است. قطعا انتظار جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های اجتماعی این است که در این موضوع توجه ویژه‌تری به مدیران جوان و جوانان موفق باشد.

اعتماد به جوانان

هرچقدر بیشتر به جوانان اعتماد کنیم و میدان عمل را برای ایشان باز گذاریم، قطع انرژی، تحرک و پویایی مدیریتی در سطح کشور افزایش خواهد یافت. در این میان، جوانان نخبه و متخصصی در سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های اجتماعی وجود دارند که سال‌های کار تشکیلاتی انجام داده‌اند و بر اصول رهبری و مدیریت جمعی تسلط دارند و می‌توان از این پتانسیل برای سپردن مسئولیت‌های محلی و منطقه‌ای به آن‌ها استفاده کرد.

جوانگرایی در مدیریت های کشوری

جوان‌گرایی در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و همچنین طبق منویات رهبر معظم انقلاب، از اصولی است که باید دکتر ابراهیم رئیسی در دستور کار قرار دهد. جوانگرایی سبب تزریق خون تازه در بدنه مدیریت کشور و همچنین تصمیم سازی و تصمیم گیری بهتر در عرصه های مختلف خواهد شد.

قرارگاه تربیت مدیران جوان

پیشنهاد می‌شود قرارگاه تربیت مدیران جوان، تشکیل بانک اطلاعاتی جوانان نخبه و متخصص، معرفی و استفاده از ظرفیت جوانان موفق، الزام استفاده از مشاوران جوان، تشکیل یک‌نهاد مستقل برای مدیریت امور جوانان و مواردی مشابه در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد.

کادرسازی و تربیت نیروهای جدید

کادرسازی و تربیت نیروهای جدید در عرصه‌های مختلف از معیارهای پیشرفت و توسعه یک جامعه محسوب می‌شود و ما اگر به دنبال رسیدن به ایران سربلند و قوی و مردمی هستیم، حتماً باید از جوانان استفاده کنیم و با اعتماد به جوانان در پیچ تاریخی فعلی با موفقیت عمل کنیم.

یادداشت از علیرضا گروسی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و فعال اجتماعی استان البرز

علیرضا گروسی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و فعال اجتماعی

اخبار مرتبط

پویش حمایت از جوانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و جوانگرایی

درخواست جوانان از رئیسی

دولت جدید، امید دوباره برای جوانان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.