حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
روح آیت‌الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
شناسه : 8382
بازدید 322
2
امور دینی و مذهبی پایگاه خبری سمن جوانان

ایشان ازجمله کارشناسان علوم اسلامی می‌باشند که به تحقیق و پژوهش، تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به‌عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی مشغول بودند.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

روح آیت‌الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

روح آیت‌الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست. حضرت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا از علمای بزرگ اخلاق و معرفت ایران بودند که لحظاتی قبل جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری سمن جوانان، باکمال تأسف و تأثر، دقایقی پیش حضرت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد برجسته اخلاق جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست.

 اساتید آیت‌الله فاطمی نیا

آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که ازجمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سید علی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و هم‌زمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌نمود. پس از مصطفوی، او از علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و… که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند در علوم اسلامی و عرفان استفاده نمود. ازاین‌رو، وی با یک واسطه، از شاگردان سید علی قاضی است.

آیت‌الله فاطمی نیا ازجمله کارشناسان علوم اسلامی می‌باشند که به تحقیق و پژوهش در این زمینه اشتغال داشتند؛ از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به‌عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره نمود.

این استاد اخلاق در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ بوده و درعین‌حال بیش‌تر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداختند.

آیت‌الله فاطمی نیا از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به شمار می‌رود و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته‌ است.

خبرگزاری سمن جوانان، رحلت این عالم وارسته، دانشمند معظم و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عج)، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

روحش شاد و یادش گرامی باد

اخبار مرتبط

روستای ۱۲۰ نفره‌ای که ۲۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.