حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2201 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
امید و توجه به جوانان یعنی توجه به هویت آینده‌ی کشور
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
شناسه : 10780
بازدید 310
10
نرجس بیگلری پناه

جوان مطالبه می‌کند، نقد می‌کند قدرتی که درون یک جوان نهفته است می‌تواند به‌راحتی قله‌های بلند را فتح کند و به‌راحتی مسیرش را هموار نماید.

ارسال توسط : نویسنده : زینب غریبی منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

امید و توجه به جوانان یعنی توجه به هویت آینده‌ی کشور

وقتی سخن از جوان به میان می‌آید هزاران معنی با خود به دنبال دارد معانی ایی چون اعتقاد، ایمان، صبر، تلاش، قدرت، شادابی و نشاط و ده‌ها معنی دیگر که همه این معانی در یک جوان قابل تجربه است. امید و توجه به جوانان یعنی توجه به هویت آینده‌ی کشور است.

جوان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک جوان از چیزهایی که منطقی ست و نباید بترسد، نمی‌ترسد و به‌سوی هدف خود گام برمی‌دارد ریسک می‌کند (البته ریسک‌پذیری عاقلانه و نه احساسی و بدون فکر). مطالبه می‌کند، نقد می‌کند قدرتی که درون یک جوان نهفته است می‌تواند به‌راحتی قله‌های بلند را فتح کند و به‌راحتی مسیرش را هموار نماید.

گام دوم انقلاب تثبیت‌کننده پایه‌های انقلاب است

گام دوم انقلاب جوان تثبیت‌کننده‌ی پایه‌های انقلاب است یعنی با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی به‌سوی تحقق آرمان و ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت خواهد نمود وقتی در جهت تقویت نظام حرکت کنیم یعنی در جهت ظهور حضرت مهدی (عج) قدم برداشته‌ایم و بحث مهدویت عنوانی ست که باید یک جوان بدان توجه ویژه داشته باشد. باید بحث مهدویت مربوط به اقشار مختلف مردم باشد از جمله موضوعاتی که می‌توان پیشنهاد داد نذر مهدوی، وقف مهدوی، خدمت مهدوی، نذر فرزند آوری و سبک زندگی مهدوی است که با این قبیل برنامه‌های فرهنگی در بین جوانان از انحراف آنان جلوگیری کرد.

نهادینه کردن تفکر مهدوی در بین جوانان

ما باید ببینیم امام حی و حاضرمان امام عصرمان (عج) چقدر در زندگی‌مان نقش دارد و در زندگی‌مان چه جایگاهی دارد همان‌طور که برای برنامه‌های فرهنگی غدیر، محرم و اربعین سالار شهیدان توجه ویژه داریم و گروه و یا هیئت‌هایی برپا می‌شود تا به نحوه احسن این برنامه‌ها اجرا شود باید برای آشنایی جوانان با مهدویت و انقلاب هم چنین اقداماتی به‌کارگیریم تا نقش مهدویت در تاروپود وجودی جوانان و نوجوانان نهادینه شود

بحث مهدویت بحث بسیار ارزشمندی است که نباید فقط در نیمه شعبان گرامی داشته شود باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که وجود مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) در زندگیِ روزمره‌مان دیده شود. به‌هرحال حقی که در زمان غیبت آن بزرگوار بر گردنمان است و باید پاسخگو باشیم.

دغدغه امام زمان

ما باید دغدغه‌ی امام زمانمان را داشته باشیم اینکه چه اقدامی یا چه کمکی می‌توانیم انجام دهیم تا باری را از دوش امام زمانمان برداریم امامی که زنده است و در میان ما زندگی می‌کند و هزار و صد و هفتاد و دو سال است که از او بی خبریم و در غیبت و از چشمانمان نهان است. باید این دغدغه را جوانان داشته باشند. درعرصه مهدویت فعال و پویا و به روز باشیم چرا که دشمنان مهدویت بسیار فعال هستند.

جوانان شیفتگان امام زمان هستند

همانطورکه پیامبرگرامی اسلام به سلمان فارسی عرضه داشتند اگردین به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان ها قرار گیرد، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت (معجم احادیث الامام المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ج ۱، ص ۳۷۴) پس جوانان که در واقع یاران و شیفتگان حضرت مهدی (عج) در دوران غیبت، هستند باید بینش های خود را نسبت به خداوند و جهان هستی و امام زمانمان بالا ببرنند و نگاه خودرا در این عرصه وسیع و گسترده کنند چون برنامه ی حضرت مهدی (عج) جهانی ست و باید زمینه ساز یک انقلاب جهانی باشیم.

خداوند به همه‌ی ما توفیق کسب صفات و خصال یاران امام زمان (عج) را عنایت فرماید تا ابتدا مهدی باور و بعد مهدی یاور و درنهایت یک مهدی زیست واقعی باشیم ان شاالله.

نرجس بیگلری فعال اجتماعی استان هرمزگان

اخبار مرتبط

دوره‌های آموزشی امداد، نجات و ایمنی در هرمزگان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.