حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2348 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
جوانان البرز را ناامید نکنید
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۶
شناسه : 12591
بازدید 225
2
آرمین رام برزینی

تناقض در ارائه آمارهای صادره در حوزه طلاق و ازدواج و آسیب‌های اجتماعی به آمال و آرزوی جوانان خدشه وارد می‌کند. لطفاً با آمار نادرست جوانان البرز را ناامید نکنید

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

جوانان البرز را ناامید نکنید

آرمین رام برزینی فعال حوزه اجتماعی گفت: تناقض در ارائه آمارهای صادره در حوزه طلاق و ازدواج و آسیب‌های اجتماعی به آمال و آرزوی جوانان خدشه وارد می‌کند. لطفاً جوانان البرز را ناامید نکنید

هفته بهزیستی و جلسه با جوانان البرزی

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان از کرج، ظهر امروز سه‌شنبه در نشست مشاوران جوان استان و فعالین حوزه جوانان با دکتر محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد هر یک از جوانان به دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداختند.

نشست مشاوران جوان استان و فعالین حوزه جوانان با دکتر محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی

رویه مشخص برای اطلاع‌رسانی واحد حوزه جوانان

رام‌برزینی فعال اجتماعی در حوزه جوانان استان در این نشست گفت؛ در خصوص ارائه آمار در آسیب‌های اجتماعی و موضوعات مهمی مانند ازدواج و طلاق پیشنهاد می‌شود یک‌رویه‌ مشخص در حوزه اطلاع‌رسانی واحد در استان حاکم شود.

پرهیز از شیطنت رسانه‌ای در حوزه جوانان

رام برزینی گفت؛ ارائه آمار از طریق دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در حوزه پیشگیری و یا مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مردم و رسانه‌ها را دچار اشتباهی محاسباتی می‌کند، آمارهایی که باکمی شیطنت رسانه‌ای و تیترهایی جنجالی، ضربه‌ای مهلک به آمال و آرزوهای جوانان خواهد زد.

ارائه آمار مستند و دقیق از حوزه جوانان

رام‌برزینی افزود؛ به متولیان و مسئولین مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی استان پیشنهاد می‌گردد در نشستی تخصصی ترتیبی اتخاذ نمایند که ازاین‌پس آمارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌صورت واحد و ترجیحاً از طریق اداره کل ثبت‌احوال استان به‌عنوان آخرین دستگاه و مجرای رسمی ثبتی، آمارگیری و گزارش آن انجام شود.

این فعال اجتماعی افزود؛ در روزهای گذشته با شیطنت رسانه‌ای آماری تأسف‌برانگیز از وضعیت ازدواج و طلاق از کشور منتشر شد و در آن وضعیت طلاق در البرز به بدترین شکل تبیین و سیاه نمایی شد.

ورود جدی مسئولین برای بیان آمار و ارقام واقعی

در این آمار و نمودار، درصدی غیرواقعی و سیاه نمایی شده از وضعیت طلاق استان در تیتر اول رسانه‌ها و بسترهای فعالین فضای مجازی عزیز استان قرار گرفت که نیازمند است متولیان اصلی این حوزه جهت تنویر افکار و هدایت افکار به جهتی صحیح و واقعی در خصوص این آمار و درصدی که خطای محاسباتی دارد، توضیحاتی را ارائه نمایند.

به‌طور مثال در دوماهه اول سال ۱۴۰۲، ۱۹۶۶ ازدواج در سازمان ثبت‌احوال کشور از البرز به ثبت رسمی رسیده و در همین مدت هم ۱۴۳۲ طلاق، اخبار رسانه‌ای شده از طریق برخی بسترها در سطح استان از طریق نسبت گیری و ارائه درصد از تعداد طلاق‌ها نسبت به ازدواج به یک آماری رسیده شده که میزان طلاق در البرز را به عددی بیشتر از ۷۵ درصد ارتقا داده است که متخصصین و متولیان این حوزه می‌دانند که این نحوه‌ی درصدگیری یک عملیات ریاضی اشتباه و فاحش در ارائه آمار است، زیرا که میزان طلاق باید نسبت به یک آمار بزرگ‌تری از ازدواج‌های شکل‌گرفته طی سال‌های اخیر محاسبه شود.

تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای حوزه جوانان

رام برزینی در پایان گفت؛ تیترهای جنجالی برخی از رسانه‌های استان از آمار طلاق در البرز، نگرانی بزرگی را در میان جوانان و مردم ایجاد کرده است که می‌بایست در این حوزه تدابیر ویژه‌ای اتخاذ گردد. امیدوارم در خصوص تشکیل جبهه‌ای واحد در ارائه آمارها اقدامی ویژه در سطح استان برنامه‌ریزی و عملیاتی گردد.

نشست فعالین حوزه جوانان با محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی

اخبار مرتبط

تشکیل کارگروه اشتغال شورای جوانان استان البرز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.