حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2389 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
توانمندسازی و تربیت نسل جوان
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
شناسه : 7867
بازدید 388
1
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران

آشنایی جوانان با فرآیندها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و توانمندسازی جوانان برای پذیرش مسئولیت و تربیت مدیران جوان و کادر سازی و شبکه‌سازی از جوانان با ظرفیت مدیریتی از اهداف این طرح است.

ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

توانمندسازی و تربیت نسل جوان

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در اولین جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان بر توانمندسازی و تربیت نسل جوان برای اجرای هرچه بهتر سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

نقش کلیدی و محوری نسل جوان در گام دوم انقلاب

در اولین جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان که به ریاست محسن منصوری استاندار و با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و دیگر مدیران استانی، امروز چهارشنبه در استانداری تهران برگزار شد، علی جوادی افزود: با توجه به این‌که بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش کلیدی و محوری نسل جوان در اجرای سرفصل‌های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی تأکید شده‌، توانمندسازی و تربیت نسل جوان با مصوبه و تأیید استاندار تهران در ستاد سامان‌دهی لازم‌الاجراست.

آیین‌نامه توانمندسازی جوانان عضو ستاد ساماندهی

وی افزود: بدین منظور آیین‌نامه توانمندسازی جوانان عضو ستاد سامان‌دهی امور جوانان جهت تصویب در استان پیشنهاد می‌شود. علت انتخاب جوانان عضو ستاد سامان‌دهی، وجود ساختارهای مشخص برای انتخاب آن‌ها از طریق برگزاری انتخابات مجامع استان و رأی‌گیری از اعضای مجمع جهت انتخاب و معرفی جوانان به دبیرخانه استان است.

حضور مستمر جوانان در جلسات ستاد ساماندهی

جوادی همچنین گفت: با توجه به حضور مستمر جوانان در جلسات ستاد سامان‌دهی، لازم است اطلاعات کافی در مورد نکات و موضوعات پیش‌نیاز و مرتبط با حضور در این جلسات در اختیار آنان باشد.

استفاده از ظرفیت جوانان

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: آشنایی جوانان با فرآیندها و فعالیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد سامان‌دهی امور جوانان به‌خصوص فعالیت‌های مربوط به حوزه جوانان، توانمندسازی جوانان برای پذیرش مسئولیت و تربیت مدیران جوان و کادر سازی و شبکه‌سازی از جوانان با ظرفیت مدیریتی از اهداف این طرح است.

انتصاب یک دستیار جوان برای هر دستگاه استانی

بنا به همین گزارش، در این جلسه پیشنهاد انتصاب یک دستیار جوان برای هر دستگاه استانی توسط بالاترین مقام اجرایی دستگاه استانی بر اساس شیوه‌نامه ارسالی از دبیرخانه ستاد و معرفی به دبیرخانه ستاد سامان‌دهی جوانان استان انجام شد.

پیگیری مصوبات ستاد سامان‌دهی جوانان

همچنین پیشنهاد شد مسئولیت پیگیری مصوبات ستاد سامان‌دهی جوانان در هر استان بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان باشد و برگزاری نشست‌های عمومی ویژه دستیاران جوان هر دستگاه با حضور معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری با پیگیری دبیرخانه ستاد سامان‌دهی جوانان انجام شود.

گفتنی است، دستور این جلسه ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ کلیه دستگاه‌ها در حوزه اوقات فراغت جوانان، بود و طی آن دستگاه‌های عضو ستاد، گزارشی پیرامون عملکرد خود در حوزه اوقات فراغت در سال گذشته و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ و آمار ازدواج جوانان ارائه دادند.

اخبار مرتبط

حق ستاد ساماندهی امور جوانان به‌خوبی ادا نشده است

آسیب‌شناسی ستاد ساماندهی امور جوانان

احیای ستادهای ساماندهی امور جوانان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.