حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2348 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
بانوی ایرانی عضو کلیدی مجمع جهانی غذا شد
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
شناسه : 13044
بازدید 169
2
سیده خمساء اسبقیان

سیده خمساء اسبقیان، دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک دانشگاه تهران، به‌عنوان یک بانوی ایرانی عضو کلیدی مجمع جهانی غذا شد.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

بانوی ایرانی عضو کلیدی مجمع جهانی غذا شد

سیده خمساء اسبقیان، دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک دانشگاه تهران، به‌عنوان یک بانوی ایرانی عضو کلیدی مجمع جهانی غذا شد. این جوان موفق ایران عضو کلیدی مجمع جهانی غذا سال ۲۰۲۳ در منطقه منا (MENA Region) انتخاب شد.

مجمع جهانی غذا (WFF)

مجمع جهانی غذا (WFF) که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، یک شبکه جهانی مستقل و تحت رهبری و اداره جوانان است که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) موردحمایت قرار می‌گیرد. هدف این مجمع، ایجاد یک جنبش جهانی است که به جوانان در دنیا این فرصت را می‌دهد تا با شکل‌دهی سیستم‌های کشاورزی، به اهداف توسعه پایدار (SDGs) و آینده غذایی بهتر برای همه کمک کنند.

توانمندی جوانان در راستای شناسایی راه‌حل‌های مثبت برای سیستم‌های کشاورزی

World Food Forum به‌عنوان مجمع جهانی برتر به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی جوانان برای شناسایی راه‌حل‌ها و تحریک اقدامات مثبت برای سیستم‌های کشاورزی فعالیت می‌کند. این سازمان با اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل متحد (UN) در سال ۲۰۲۱ همسو است و به‌عنوان بستر اصلی فعالیت جوانان در مدیریت جهانی غذا و نیل به امنیت غذایی و یک اتاق فکر جهانی عمل می‌کند و راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط جوانان متخصص حوزه کشاورزی در نوآوری، علم و فناوری را موردبررسی قرار داده و بهبود می‌بخشد.

هدف مجمع جهانی غذا چیست؟

هدف WFF حمایت و رشد ابتکارات جوانان در بخش کشاورزی در راستای توصیه‌های سیاست جهانی جوانان است که در سال ۲۰۲۳ بر موضوع «تغییر سیستم‌های غذایی کشاورزی در راستای تسریع اقدامات آب و هوایی و حل چالش‌های جهانی با تمرکز بر تأمین امنیت غذایی» تمرکز دارد.

ایجاد آگاهی و تقویت مشارکت

WFF برای ایجاد آگاهی، تقویت مشارکت و حمایت و بسیج منابع؛ گروه‌های جوانان نخبه از سراسر دنیا و صاحب‌نظران، تأثیرگذاران، شرکت‌ها، مؤسسات دانشگاهی، سازمان‌های غیرانتفاعی، دولت‌ها، رسانه‌ها و مردم را به هم متصل می‌کند. این مجمع دارای شبکه‌ای از رویدادهای تعاملی، بسترها و برنامه‌هاست که در چهار مسیر موضوعی سازمان‌دهی شده‌اند: اقدام جوانان، نوآوری، آموزش و فرهنگ.

خانم سیده خمساء اسبقیان که پیش‌ازاین نیز سابقه‌ی حضور موفق و تأثیرگذار در چندین رویداد مهم بین‌المللی حوزه کشاورزی و محیط‌زیست ازجمله، کنگره جهانی حفاظت (IUCN) را در کارنامه خود دارد، در این مجمع جهانی که از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ در ایتالیا برگزار خواهد شد، در گروه دانشمندان جوان نقش‌آفرینی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دختر ایرانی، برگزیده دوره جهانی تربیت رهبران جوان ژنو سوئیس شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.