حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2348 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 948×
باغچه سلامت خانگی در شهرستان اشتهارد
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
شناسه : 14008
بازدید 55
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: طرح باغچه سلامت خانگی در راستای بهبود تغذیه خانوارهای روستایی و عشایری در این شهرستان اجرا شد.
ارسال توسط : نویسنده : نگار اصغری منبع : به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد
پ
پ

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشتهارد مرتضی قوامی اظهار داشت: این طرح با مشارکت اداره بهداشت، برای اصلاح الگوی غذایی خانوار روستایی با ایجاد باغچه های خانگی به منظور تولید محصول سالم اجرا شده است.

وی افزود: طرح گسترش باغچه‌ های خانگی با هدف تولید سبزیجات و صیفی‌جات سالم و به دور از سموم شیمیایی از برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی است که بر تولید محصولات سلامت محور و تغذیه صحیح با دسترسی آسان به ریز مغذی‌های مورد نیاز در سبد غذایی خانوار مناطق روستایی و عشایر نشین تاکید دارد.

شایان ذکر است طی دو سال اخیر ۵ کلاس آموزشی برای زنان روستایی در این خصوص تشکیل شده و ۱۲۰ نفر روز آموزش دیده اند که وسعت اجرای طرح هزارمتر مربع می باشد.سال گذشته این طرح در روستاهای ایپک،صحت آباد،پلنگ آباد و جعفر آباد اجرا شده است و امسال در روستاهای جارو و نکوجار اجرا خواهد شد.

✳️راه اندازی سایت دام در روستای قره ترپاق

مدیر جهاد کشاورزی اشتهارد در ادامه از راه اندازی ( سایت پرورش دام سبک ) با مشارکت روستاییان و عشایر به عنوان یک نهاد مردمی خبر داد و گفت: از این طرح با عنوان طرح تربیت کشاورزان آینده یاد می‌شود که هم اکنون این کانون دارای ۲۰ عضو زن و مرد در رده های سنی ۱۵ تا ۳۰ سال است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.