علیرضا ارتفاعی دانش آموز انقلابی آبدانی
علیرضا ارتفاعی دانش آموز انقلابی آبدانی و برگزیده اولین دوره طرح دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی استان بوشهر در مصاحبه با پایگاه خبری سمن جوانان به بیان چالش ها، مزایای مرتبط با طرح دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی پرداخت.
چگونه کار خود را به عنوان نوجوان فعال حوزه اجتماعی شروع کردید؟
فعالیت های اجتماعی را از کودکی و با توجه به فعالیت اطرافیان و خانواده در اجتماع نظیر هیئت ها، پایگاه مقاومت بسیج، کانون و سمن ها آغاز و با همکاری در این فعالیت ها ادامه دادم. در بحث فعالیت های دانش آموزی به صورت فعال از زمان ورود به متوسطه دوم و کلاس دهم و با عضویت و ریاست شورای دانش آموزی مدرسه شروع کردم.
جایگاه دانش آموز تراز انقلاب از نظر شما چگونه است؟
دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به خودی خود جایگاهی ندارد و به عبارت دیگر ارزش و جایگاه دانش آموز تراز زمانی است که به صورت باطنی و عملی دانش آموزی بر اساس تمامی ملاک ها و معیار ها و در تراز انقلاب باشد و این موضوع با جایگاه دانش آموز رابطه مستقیم دارد.
ظرفیت های نوجوانان و جوانان شهرستان دیر را چطور می بینید؟
شهرستان دیر به جد و بدون اغراق از نظر نیروی انسانی نوجوان و جوان در اغلب زمینه ها توانمند است و توانسته جزء برترین شهرهای استان یا برترین شهر استان باشد که با نگاهی کوتاه به سابقه شهرستان در زمینه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… چه در حوزه نوجوانان و جوانان و چه بزرگسالان حرفی محکم برای گفتن دارد و این مهم را با فعالیت های اجتماعی جوانان در اجتماع، فضای رسانه ای، فرهنگی، مسئولیت های استانی و… ثابت کرده است.
به عنوان دانش آموز تراز انقلاب چه مشکلاتی را در این حوزه مشاهده می کنید؟
هر طرح و برنامه ای در سال اول اجرا یکسری نواقص و مشکلات دارد که این طرح هم از آن مبرا نیست به صورت خلاصه و تیتر وار می شود به طرفداری های متعصبانه درون مدرسه ای، عدم توجه به زمانبندی تعریف شده از طرف طرح و بسنده کردن به برگزاری یک اختتامیه و نداشتن برنامه ای برای برگزیدگان اشاره کرد که امید است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امسال شاهد این موارد و موارد مشابه نباشیم تا این طرح با کمترین نقص و مشکل برگزار گردد.
مهم ترین دغدغه شما به عنوان دانش آموز چیست؟
مهم ترین دغدغه بنده در مرحله اول فعال کردن دانش آموزان و سپس همه جامعه برای شرکت فعال در اجتماع و مطالبه گری نسبت به مشکلات و همفکری برای رشد هر چه بهتر مدرسه و جامعه است.
از نظر شما مشکلات و ظرفیت های مدارس در بُعد تراز انقلاب چیست؟
یکی از مشکلات و مواردی که در مدارس شاهد آن هستیم این است که تمام ظرفیت ها و توجهات به سمت مسئله آموزش کشیده شده است در صورتی که آموزش و پرورش دو بال در کنار یکدیگر هستند و با یکدیگر است که به تکامل می رسند برای مثال داشتن دانشمندی که احترامی برای پدر و مادر خود قائل نباشد و هیچ اصول اخلاقی را رعایت نکند هیچ ارزشی ندارد که اینها پیامد بی توجهی به مسئله پرورشِ دانش آموزان است و یکی از مزایای طرح دانش آموز تراز در انقلاب اسلامی تقویت پرورش و ترغیب دانش آموزان برای شرکت و فعالیت در این امر است.
حرف آخر
طرح دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی بدون اغراق یکی از برترین و کامل ترین طرح هایی است که در حوزه آموزش و به ویژه پرورش شاهد آن بودیم که برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پتانسیل این را دارد که فراتر از استان و در سطح کشور برگزار شود که این مهم با وحدت، همدلی و همکاری فضای آموزشی استان ان شاءالله در سال های آینده تحقق می گیرد و در در پایان از دانش آموزان فعال در زمینه های مختلف در سراسر استان بوشهر برای شرکت در این طرح دعوت نموده و امید دارم که از توانایی و ظرفیت های خود برای پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش استفاده کنند.
ثبت دیدگاه