حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید :دو نعمت است که ارزش آنها را نمی دانند مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و تندرستی.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2100 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 18 تعداد دیدگاهها : 943×
مجمع جهانی جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شناسه : 8036
بازدید 450
6
سیده خمساء اسبقیان

این مجمع امسال با توجه به شرایط موجود به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار شد.یوسف صابر و سیده خمساء اسبقیان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بودند.

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری سمن جوانان
پ
پ

مجمع جهانی جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد

مجمع جهانی جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد با حضور دو نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سمن جوانان، مجمع جهانی جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، امسال با توجه به شرایط موجود به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار شد. در این مجمع جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) که از سال ۲۰۱۲ هرساله برگزار می‌شود، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران یوسف صابر (دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران) و سیده خمساء اسبقیان (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی شیمی خاک از دانشگاه تربیت مدرس) در تاریخ‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ به میزبانی سازمان ملل حضور داشتند.

البرز در ردیف برترین های جوانان و سمن ها ۲۲۸ سمن ظرفیت جوانان جوانان البرزی حمایت از سمن ها و جوانان

برگزاری نشست‌های حوزه جوانان

این مجمع طی سه روز، با برگزاری نشست‌های متعدد جهانی و قاره‌ای در حاشیه‌ی مجمع، به موضوعاتی نظیر اقدام جوانان برای ایجاد آینده‌ی پایدار و بازسازی جهان پس از کرونا، مشارکت جوانان در تحولات بین‌المللی صلح و آموزش، برابری نسل‌ها و توانمندسازی زنان و دختران، تضمین زندگی پایدار بر روی کره‌ی زمین و حفاظت از محیط‌زیست، تأمین مالی آینده‌ی جوانان و تقویت همبستگی جوانان جهان تشکیل شد.

تبادل‌نظر نمایندگان ایران با نمایندگان کشورهای مختلف

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، یوسف صابر دانشجوی دوره دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و سرکار خانم سیده خمساء اسبقیان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی شیمی خاک از دانشگاه تربیت مدرس نیز که به‌عنوان منتخب جوانان ایرانی در این مجمع جهانی دعوت‌شده بودند، در بخش‌های تخصصی با دیگر نمایندگان جوان کشورهای مختلف بر ظرفیت‌های قابل‌توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جوانان و قابلیت‌های اقتصادی و اجتماعی تأکید و اقدام به تبادل نظرات کردند.

ارائه‌ی راهکارها برای بازسازی جهان در دوران پساکرونا

سیده خمساء اسبقیان بابیان اینکه هدف از این نشست، بهره‌گیری از ایده‌ و طرح های های نخبگان علمی، سیاسی و اجتماعی جوان درزمینه‌ی تصمیمات بین‌المللی اتخاذشده و خاطرنشان کردند: در شورای اقتصادی-اجتماعی و مجمع سیاسی بلندپایه سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ در خصوص نیل به اهداف توسعه پایدار با عنوان ارائه‌ی راهکارها برای بازسازی جهان در دوران پساکرونا بوده است.

پیشبرد اهداف توسعه پایدار

وی با اشاره به این گردهمایی جهانی که بستری ایدئال برای جوانان منتخب سراسر جهان فراهم کرده است، افزود: تا نمایندگان جوانان کشورها در گفتگو با دیگر اعضاء و سایر بازیگران در مورد اقدامات مشخص برای بازسازی پس از همه‌گیری کووید-۱۹، باهدف پیشبرد اهداف توسعه پایدار در دهه‌ای که دهه اقدام نامیده شده شرکت کنند و این‌گونه شود که جوانان از سراسر جهان دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی تبدیل جهان به مکانی عادلانه‌تر و پایدارتر به اشتراک بگذارند.

تشکیل‌ و ساختاربندی قانونمند جوانان

یوسف صابر دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل نیز با اشاره‌ به‌ قابلیت‌های حوزه بین‌المللی جوانان ایرانی از تشکیل‌ و ساختاربندی قانونمند جوانان در نهادهای داخلی مرتبط با حوزه جوانان‌، خاطرنشان‌ کردند: مجمع جهانی جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی (ECOSOC)، به یک پلتفرم کلیدی تبدیل‌شده است که در آن جوانان منتخب می‌توانند از طریق ایده‌ها، راه‌حل‌ها و نوآوری‌های جمعی خود در بحث‌های سیاستی در سازمان ملل مشارکت داشته باشند.

بزرگ‌ترین بستر گردهمایی جوانان در سازمان ملل متحد

صابر در ادامه با عنوان این مطلب که از سال ۲۰۱۲، مجمع جهانی جوانان خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین بستر گردهمایی جوانان در سازمان ملل متحد تثبیت کرده است که دیدگاه‌ها، ایده‌ها، راه‌حل‌ها و نوآوری‌های آن‌ها را در بحث‌های سیاستی در مورد موضوعاتی که در سطح جهان دارای اهمیت بالایی هستند، بکار می‌گیرند.

گفتنی است، در پایان و اختتامیه مجمع جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی خانم جایاسما ویکرامانایکه که به‌عنوان نماینده در امور جوانان و مشاور دبیر کل سازمان ملل متحد هستند از حضور و فعالیت پرشور و با انگیزه دو نماینده جوان ایرانی در این دوره مجمع جوانان شورای اقتصادی و اجتماعی، قدردانی و تقدیر به عمل آوردند.

اخبار مرتبط

افتخارآفرینی ۳ جوان ایرانی در جهان

فناوری هسته‌ای ایران، لرزه بر اندام استکبار جهانی

تکمیل ابرپروژه جهانی توسط جوانان ایرانی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.